Körning

Körlektionerna  tillsammans med din lärare anpassar vi till dina förutsättningar och förkunskaper. Vi har nära till alla övningsområden och du övar i en stegrande svårighetsgrad för att till slut få de kunskaper som krävs för att klara uppkörningen. Din lärare ger dig tips och råd på vad du kan öva hemma till nästa lektion för att hålla nere kostnaderna. Det finns även möjlighet att köra med automatväxlad bil.

Din körutbildning består av 3 huvudmoment:

• Grundläggande manövrering (start, växling, start i backe, parkering, backning)
  • Körning i stadstrafik (hastighet, regler, placeringar, trafiksignaler, anvisningar
  • Landsvägskörning ( påfarter, höger-vänstersvängar, motorväg, mörker, halka)

Ju mer förkunskaper du har desto fortare går din körutbildning. Du får gärna ta med din privata handledare på dina körlektioner för att vi tillsammans skall kunna öva mer effektivt och att ni övar på rätt sätt och rätt saker hemma.

Du bör tänka på att regelbunden körning 2-4 gånger per vecka ger ett bättre resultat. Kom ihåg att förbereda dig i körhäftet inför körlektionerna både på trafikskolan och hemma.

Telefon: 0320-317 17
Mail: info@skenetrafikskola.se

Kontorets öppettider

Mån - Tors: 10 - 17
Fredag: Stängt!
Körlektioner körs mellan 07.20-18.05, måndagar till torsdagar.

Länkar

Risk 2 Bil: