Mopedutbildning

Välkommen till vår mopedutbildning. –

Vi har utbildning för EU-moped (AM) som följer Transportstyrelsens föreskrifter och innehåller teori och körning.

EU moped-klass I (AM): Kursen omfattar 11-12 timmar och innehåller teori, manöverkörning samt körning i trafik 3 tim. Den kostar 5500Kr. Det ingår kursmatrial, fika/ev lunch. Du behöver även avsätta flera timmar för övningsfrågor på trafikskolan då kunskapsprovet motsvarar ett prov för tex lätt motorcykel.

Du måste ansöka om körkortstillstånd hos transportstyrelsen samt göra ditt teoriprov på Trafikverket vilket kostar 325 kr.

Kurserna delar vi oftast upp på 3 dagar med lärarledda teorilektioner under samma vecka, tex måndag, tisdag och onsdag. Eftermiddag om det är en skolvecka och dagtid om det är en lovvecka.
Körningen gör man efter teorikursen. Den består av manövrering vid ett tillfälle samt 2 lektioner i trafik. Körningen sker på dagtid.

För Eu-moped utbildningen tillkommer körning i trafik. Du bokar körlektionerna separat och de ingår i priset. Vi kör 2 st dubbelektioner i trafiken.

Du kan gå kursen innan du fyllt 15 år med måste vänta med provet till den dag du fyller 15.

Välkommen till oss och ta ditt förarbevis/körkort för moped.

Se www.korkortsportalen.se

Mail: info@skenetrafikskola.se

Kontorets öppettider

Mån - Tors: 10 - 17
Fredag: Stängt!
Körlektioner körs mellan 07.20-18.05, måndagar till torsdagar.

Risk 2 Bil:

Ring för intresseanmälan!